keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

Ei uke i Finland

Tromsø domkirke (en flink utvekslingsstudent lager også gif-animasjoner)

Snart skal jeg fly igjen. I morgen er det to måneder siden jeg kom til Tromsø for første gang. Da hadde jeg ingen anelse om hva alt som befinner seg på denne øya i tillegg til universitetet. I dag klarte jeg å vise veien til noen norske turister. Og i morgen skal jeg likevel være i Finland. Jeg synes at tida har gått veldig raskt. Så føler antakelig nesten alle utvekslingsstudentene her. Det føles godt å få mulighet å besøke venner og slektninger i Finland, men det minner samtidig om at til slutt må man reise hjem og forlate byen. Det er vel ennå lenge til det skjer, så i stedet for å tenke det konsentrerer jeg meg om å pakke Violeta Violeta -vinylplatene så at de klarer seg helskinnet til Finland. Vi ses om en uke!

Endelig eier jeg de tre siste platene til Kaizers Orchestra

Kohta lennetään! Huomenna tulee kuluneeksi tasan kaksi kuukautta tänne saapumisesta, jolloin minulla ei ollut pahemmin minkäänlaista käsitystä, mitä kaikkea täällä yliopiston lisäksi on (no, muun muassa levykauppa on sittemmin löytynyt). Tänään selvisin jo reitin neuvomisesta norjalaisille turisteille. Ja huomenna ollaan kuitenkin taas Suomessa. Aika on kyllä kulunut nopeasti, kuten varmaankin melkolailla kaikki vaihtarit täällä opiskelun kokevat. Tuntuu tietysti mukavalta päästä Suomeen näkemään tuttuja, ystäviä ja sukulaisia, mutta muistuttaahan se myös siitä, ettei edes vaihto-opiskelu ole ikuista - jossain vaiheessa pitää taas muuttaa. Siihen on kuitenkin aikaa, ja sen miettimisen sijaan lienee parempi keskittyä pakkaamaan vinyylilevyostokset niin, että pääsetvät ehjinä perille. Mukaan levykaupasta lähti siis Kaizers Orchestran Violeta Violeta -trilogia.

Tromssaan palataan vasta viikon päästä!

Ja, etter to måneder er det ikke noe problem å finne en platebutikk.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti